Tilstede: Regnar Mandsbjerg, Ida
Stengade, Per Stengade, Jens Hansen.
Afbud: Søren og Morten
Dagsorden:
1.
Medlemssituationen.
2.
Opfølgningslisten.
3.
Klimasikringsprojektet.
4.
Evt.
Ad 1
Ida meddelte af de fleste medlemmer havde betalt kontingent, og de få
der manglede har fået en rykker.
Der er konstateret flere huse til
salg på Toftøjevej, samt nybyggeriet i nr. 5a er klar til indflytning.
Der var enighed om at sommerfesten og
gennemgangen af vejen var en god og hyggelig måde at holde fest på, som kan
efterfølges til næste år.
Ad.2
Per melder tilbage på spørgsmålet fra majmødet, at prisen på
vejbelægning, ved total udskiftning, er ca. 100 kr. pr m2. Det forventes
ikke at der er behov for total udskiftning i de næste 15 år. I forbindelse
med ændringerne af vejen, når klimatilpasningsprojektet går i gang kan
tidsperspektivet vurderes mere præcist og eventuelle reparationer besluttes.
Ad.3
Klimatilpasningsprojektet er i gang flere steder i kommunen, Per
eller Regnar vil prøve at få en aftale med et af stederne for et besøg af
vejlauget, for at se og høre deres erfaringer med projektet.
Det ser ud til at arbejdet med at
hæve dæmningen ved Damhussøen går i gang til næste år.
Ad.4
Regnar forfatter et nyhedsbrev til alle medlemmerne om at feje
nedfaldne blade væk fra kantstenen så vejbrøndene ikke bliver stoppet.
Per meddelte at der er vedtaget en
plan for hvor hunde må løbe frit på Engen og han har nogle små kort man evt.
kan få af ham.
Næste møde er mandag den 14. jan.
2019.
Referent: Jens H.
Bestyrelsesmøde i
Toftøjevejs Vejlaug tirsdag den 23. januar 2018 hos Regnar i 1B
Deltagere (bestyrelse og
klimasikringsarbejdsgruppe):
Ida & Per, Jens, Morten, Regnar,
Torben, Bjarne og Søren
Dagsorden
1.
siden sidst
2.
forslag til indsatser
3.
klimaprojektet
4.
generalforsamlingen
5.
fastelavn
6.
vejfest
7.
eventuelt
Ad 1. siden sidst
Nye beboere er budt velkomne af Ida.
Reparation af vejbrønde – 2 er
repareret – Per og Regnar ser på dæksel som er itu på blindtarmen ud for Ole
Birk Olesens grund.
Ad 2. forslag til indsatser
Brændeovne – gode råd – hvordan
forbrænder man bedst – gode råd – kan man finde noget ”gode råd” til at
sende rundt. Morten laver oplæg og koordinerer med Regnar.
Fælles arbejdsdag – trimning og rydning
omkring blomsterkasser. På blindtarmen er den højre del af vejen kørt ned af
renovationsbilerne, så dette kunne være et projekt til opfølgning senere.
Regnar foreslår en præcisering af
vedtægterne fsv angår konstituering af bestyrelsen hvor det i vedtægterne
fremgår at der skal vælges en sekretær og en næstformand, men det har vi
aldrig praktiseret så dette får vi præciseret i formuleringen af
vedtægterne.
Døde træer mod institutionerne i den
sydlige ende af vejen. – Per undersøger nærmere med kommunen hvad de kan
bidrage med i denne forbindelse.
Afvanding af Engen – orientering ved
Per. Pasning – nedskæring oftere langs med åen. Hundredårsgrøften – pasning
– samt husejernes egne forpligtelser og præcisering af hvad der er kommunens
og husejernes ansvar for at holde grøften. Husejerne har således selv
ansvaret for hæk ud mod Engen, men hele grøften har kommunen ansvaret for at
beskære. Folder også til hundeejere – hvordan skal de forholde sig når der
er sjældne ynglefugle (viber eks.) på Engen.
Ad 3. klimaprojektet
Brev fra Hofor. Toftøjevej prioriteres
i 2020. GF Fossgaarden i 2021.
Hvilke konkrete løsninger der kommer,
ved vi ikke præcist endnu. Vi følger op, når der kommer mere konkret fra
Hofor.
Vi kan prøve at forhøre os hos andre
grundejerforeninger for at høre om mulige løsninger på deres veje i
2018-2019 (Regnar).
Skybrudsproblematikker løser
regnvandsprojekterne ikke, så derfor bør husejere – der ligger udsat (lavt
og/eller med kælder) fortsat overveje løsninger – såsom højtvandslukke /
omfangsdræn mv. som private tiltag hos den enkelte husejer.
Beskrivelse til vejens beboere til
rundsending af hvad status er samt hvad vi selv kan gøre.
Ad 4. generalforsamlingen
14. marts – vi holder samme sted som
sidst – Ida booker lokalet.
Dagsorden ifølge lovene.
Regnskab og budget sendes med ud
Vejfest lørdag den 16. juni – fælles
arbejdsdag – diverse opgaver på vejen – interesserede til festudvalget kan
tilmelde sig på generalforsamlingen.
Indkøb til G/F – Ida og Jens sørger for
dette.
Vi forhører os hos nogle af de nye på
vejen. Søren spørger hos naboen i #45 om det kunne være en tanke at blive
suppleant til bestyrelsen hvor vi holder 3-4 møder om året.
Regnskab gennemgås – ca. 20 t.kr. i
underskud – 95 t.kr. indestående på foreningens konto i Arbejdernes
Landsbank. Budget for 2018.
Referent og ordstyrer på
generalforsamlingen: Søren referent og Per ordstyrer.
Opdateret adresse- og kontaktliste kan
eventuelt lægges op på hjemmesiden.
Ad 5. Fastelavn
10. februar – Cathrine/Cille mv. – hvem
har lyst til at bidrage. Ida spørger om vi kan benytte udendørsarealerne ved
Kvanen. – Jens primus motor fra bestyrelsens side ud fra Idas liste.
Ad 6. Vejfest
16. juni – inklusive arbejdsdag. Vi ser
på det praktiske når vi kommer nærmere – Ida spørger om vi kan være der til
sommerfesten.
Ad 7. Eventuelt
Intet under aktuelt.
Referent: Søren
Thorbjørnsen #43
Mailadresse:
sth@aaenco.dk
|